متن نگار

متن نگار 6 ساله شد ❤️😊

8 دی 1400 02:40 ق.ظ

متن نگار 6 ساله شد ❤️😊

سلام. امروز هشتم دی ماه سالروز تولد متن‌نگاره😍. 6 سال پیش هشتم دی ماه 1394 اپلیکیشن متن‌نگار برای اولین بار در کافه‌بازار منتشر شد. قصد دارم تو این مطلب ماجرای شکل‌گیری و ایده متن‌نگار رو براتون بنویسم.

اول از همه متن‌نگار رو اینجا نوشتم.

 

متن نگار رو اینجا نوشتم

 

سال ۹۴ تازه وارد دانشگاه شده بودم و برای تامین هزینه دانشگاه مجبور بودم شب‌کاری کنم. توی این اتاق نصف شب بعد از برگشتن از کار تا صبح روی متن نگار کار می‌کردم و خیلی وقت‌ها پشت سیستم خوابم می‌برد.

اون موقع‌ها واژه تکست‌گرافی مرسوم بود و متن‌نگار ابتدا با نام تکست‌گرافی منتشر شد و بعدها برای پاسداشت زبان پارسی اسم اپ رو به متن نگار تغییر دادیم. حالا خیلی خوشحالم که نام متن‌نگار تبدیل به یک واژه عمومی و پرکاربرد شده.

ایده اصلی ساخت متن‌نگار رو از اپلیکیشنی به نام حافظ نامه الهام گرفتم. حافظ نامه رو پدرام ویسی توسعه داده و آخرین نسخه در سال 2016 منتشر شد. یک ویژگی جذابی که این اپ داشت این بود که می‌تونستم هر بیت رو انتخاب کنم و تبدیل به یک متن‌نگاری کنم و اشتراک‌گذاری کنم. من عاشق این ویژگی بودم.

 

حافظ نامهتصویر ساخته شده با اپلیکیشن حافظ نامه

 

کمی گذشت و به این فکر افتادم که اپلیکیشنی بسازم که بشه باهاش نویسه‌های دلخواه روی تصاویر دلخواه نوشت. یادمه اولین سایتی که مطالب مربوط به برنامه نویسی اندروید رو مطاله می‌کردم سایتی بود با نام اسفندونه.

متن‌نگار در تمام این سال‌ها تغییرات بسیاری کرده و این پیشرفت‌ها جز با همراهی شما امکان پذیر نبود. بسیاری از ویژگی‌های متن‌نگار تماما با نظر کاربران طراحی شده و پیشنهادات بسیار خوبی برای نسخه‌های بعد دریافت کردیم که در حال توسعه‌شون هستیم.

متن‌نگار رو شما ساختید و امروز تولد 6 سالگی متن‌نگار به همه شما عزیزان تبریک عرض می‌کنم.  🥰🥳

در پایان از برادر و دوست عزیزم؛ ابولفضل آفریده و سینا مظفری که در این مسیر همراهم هستن تشکر کنم.

 

با احترام

محمود آفریده